MLC en Heliview Conferences & Training lanceren een nieuwe opleiding op het gebied van Customer Experience Management. Vernieuwend aan deze opleiding is de koppeling tussen Customer Experience Management en de processen in een organisatie om zo de klantreis beter te managen. Dit vanuit de visie dat een klantgestuurde organisatie de klantbeleving onderdeel van haar DNA maakt en zo de klantbelofte écht realiseert.

Opkomst van digitale transformatie

Customer Experience Management staat veel in de belangstelling door ontwikkelingen op het gebied van digitale transformatie. Dit heeft invloed op de wijze waarop een klant door een organisatie heen reist en roept om beter inzicht in de klantreis en de veranderende klantbehoefte. Customer Experience Management en specifiek Customer Journey’s, zijn noodzakelijk om de klantreis te managen en de klantbelofte ook echt waar te maken. Vanuit deze gedachte slaan MLC, adviesbureau op het gebied van Customer Excellence en Heliview, specialist op het gebied van business to business informatie, de handen ineen en starten zij de nieuwe opleiding: ‘Customer Experience Management, vertaal uw Customer Journey naar effectieve en efficiënte processen’.

Borging binnen de gehele organisatie

De nieuwe training Customer Experience Management focust zich op het managen van de klantervaring binnen de gehele organisatie. De training biedt inzicht in de basis van Customer Experience Management, het achterhalen van klantbehoeftes door middel van Customer Journey Mapping en de daadwerkelijke implementatie en borging ervan binnen de organisatie. Ook de inzet van data en bijvoorbeeld Process Mining behoren hiertoe.

Arvid van Dam, Senior Consultant bij MLC en één van de trainers zegt hierover: “Wij zien dat veel organisaties die actief zijn met Customer Experience Management nog niet de stap maken naar een borging binnen de hele organisatie. Dat is een gemiste kans, want als je dat wel doet kan je ook echt klantverwachtingen waarmaken. Vanuit MLC hebben wij veel kennis van zowel Customer Experience Management als van bedrijfsprocessen en gebruik van data. Met dit platform kunnen wij onze kennis nog beter verspreiden.”

Marieke Schrauwen van Heliview vult aan: “Wij denken met deze training tegemoet te komen aan de behoefte in de markt naar een training die de brug slaat tussen Customer Experience Management en bedrijfsprocessen. Het borgen van CEM in de processen vergroot de kans op succes. We zijn blij in MLC een partner gevonden te hebben met veel kennis en ervaring op dit vlak”.

Over MLC en Heliview Conferences & Training
MLC is als adviesbureau al jarenlang betrokken bij projecten op het gebied van Customer Experience Management, waarbij de focus ligt op het vertalen hiervan naar de processen in een organisatie. Heliview is specialist op het gebied van specifieke business-to-business informatie. Met haar afdeling trainingen heeft ze een track record opgebouwd op dit vlak. In het najaar starten de eerste opleidingen. De actuele data en meer informatie over de training is te vinden op de site van Heliview.