De afgelopen periode zijn twee MLC’ers in een ad-interim rol gestart bij Eneco. Hoe ervaren zij het om in deze roerige tijden te starten? Aan het woord de adviseurs die onlangs de afdeling Credit Management versterkt hebben.

“Allereerst een compliment naar Eneco voor de manier waarop het team van Credit Management de onboarding op afstand invulling geeft”, vertelt Dennis Vermeij, gestart als Procesexpert. “Ondanks dat iedereen vanuit zijn eigen huis werkt, is het gemakkelijk om persoonlijk kennis te maken. Het team is net zo benaderbaar als dat het op de kantoorvloer zou zijn”.

Alex van Elst is ook nog niet zo lang geleden gestart: “Het inwerktraject zag er in de huidige situatie anders uit dan normaal. Dit is voor iedereen wennen. Het team van Eneco is daar heel behulpzaam in gebleken”. Alex versterkt het team van Credit Management op gebied van procesexpertise.

“Het contact met collega’s verloopt erg soepel, mede dankzij de digitale mogelijkheden waarin iedereen zijn weg goed vindt.” zegt Alex. De huidige crisissituatie heeft impact op de liquiditeit van een deel van de klanten. Dit betekent dat men geconfronteerd kan worden met niet eerder vertoonde problemen. Dit heeft ook zijn weerslag binnen Credit Management.

Er is direct werk aan de winkel. “Het welbekende ‘springen op de rijdende trein’ is hier van toepassing” vertelt Alex. “De situatie is de afgelopen tijd snel veranderd, maar in essentie blijven wij bij Credit Management doen waar wij goed in zijn.” Alex en Dennis vervullen de rol van Procesexpert en nemen hun kennis en ervaring op het gebied van Business Process Management mee. Daarnaast kunnen zij putten uit de best practices van MLC en de expertise van hun collega’s bij MLC.

De procesexperts richten zich op de klantprocessen en doen dit afdeling-overstijgend. Zij signaleren knelpunten en doen verbetervoorstellen voor de (keten)processen. Ook leveren zij een bijdragen aan de beleidsvoorbereiding op het vakgebied.

Het Agile werken is waardevol gebleken in de inwerkperiode. De dagelijkse stand-up geeft een ieder uit het team inzicht in de voortgang en samenwerking. “Het gaf mij snel een beeld van de activiteiten en doelen van de collega’s. Dit heeft mij erg geholpen om te zien waar wij naar toe werken en waar het team voor staat”, aldus Dennis.

Tenslotte zijn de heren benieuwd naar het hoofdkantoor, genaamd Eneco World. “Wij zijn nu op afstand gestart, maar zouden uiteraard graag onder collega’s op de werkvloer zijn.” zegt Dennis. “Wat dat betreft missen wij wel de interactie en sociale contacten. We kunnen niet wachten om naar Eneco World te gaan.” Hij sluit af: “Al is het maar om de, naar verluid,  geweldige koffie van de espressobar.”

Verder praten met één van onze procesexperts? Neem rechtstreeks contact op via onderstaande buttons.

  • Neem contact op

  • Alex van Elst
  • Senior Consultant
  • Contact
  • Neem contact op

  • Dennis Vermeij
  • Senior Consultant
  • Contact

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet weergegeven op de website. Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *