De bank- en verzekeringswereld is volop in beweging. Nieuwe ontwikkelingen volgen elkaar steeds sneller op met nieuwe technologie en gedreven spelers. De veranderende klantbehoeftes komen steeds meer centraal te staan en de druk om te blijven voldoen aan de veranderde wet-en regelgeving neemt toe. Deze veranderingen hebben een impact op de financiële dienstverleners. Banken en verzekeraars zullen in een rap tempo nieuwe en innovatieve ideeën moeten gaan initiëren. Het is daarbij van steeds groter belang om de klantbeleving centraal te stellen.

MLC helpt financiële dienstverleners met Business Process Management en digitalisering van processen. Voorbeelden van vraagstukken waar wij u mee kunnen helpen zijn:

  • Het verbeteren van prestaties van bedrijfsprocessen met inzichten vanuit data.
  • Het efficiënter uitvoeren van repeterende taken: Robotic Process Automation helpt om (delen van) het proces te automatiseren, zodat medewerkers meer bezig kunnen zijn met waarde toevoegende, uitdagende en leuke activiteiten.
  • Het gebruik van data voor management informatie: Beter en gedetailleerder inzicht in de gang van zaken helpt de manager om beter geïnformeerde beslissingen te nemen en te sturen op prestaties van bedrijfsprocessen door middel Realtime process- en data analytics dasboards.
  • Compliance en Risk Management: het aantoonbaar beheersen van risico’s en het voldoen aan wet en regelgeving door het slim inzetten van moderne technologie en procesmanagement.

Hoe kunnen wij helpen?

Vergroten van klantwaarde

Vraagstukken over klantwaarde, retentie, beter aansluiten op de klantbehoefte, inzicht in klantgroepen, betere en extra service kunnen bieden.

Verlagen van kosten

Efficiënter en effectiever produceren, realiseren van schaalvergroting, meer voor elkaar krijgen met minder mensen, en het automatiseren van werkzaamheden.

Risicomanagement

Operationele risico’s beheersen en verkleinen, voldoen aan wet- en regelgeving, lerend vermogen van de organisatie vergroten.

Innoveren

Vernieuwen en innoveren door onder andere medewerkers te motiveren en te stimuleren,  het toepassen van nieuwe technologieën en werkwijzen zoals Agile.

Opdrachtgevers waar wij trots op zijn

Verder praten?

Wij denken graag  mee over hoe jouw organisatie de klantverwachting kan overtreffen om zo de meest optimale Customer Experience te realiseren. Of het nu gaat om advies of concrete projecten.

  • Neem contact op

  • Martijn Tolsma
  • Managing Partner
  • Contact

Onze mensen

In multidisciplinaire teams werken we samen met uw medewerkers aan verbeteringen, zodat deze breed in de organisatie worden gedragen. Onze medewerkers hebben ieder hun eigen specialiteit en hebben ervaring bij banken, verzekeraars of pensioenfondsen.