Binnen adidas in Duitsland bestaat op de financiële afdeling meer behoefte aan harmonisatie, standaardisatie en klantgerichtheid. De focus moet verschuiven van denken in silo’s naar (keten)samenwerking.
Aanpak/activiteiten
- Vaststellen van managementinformatie, huidige processen inclusief prestaties en klanttevredenheid door het afnemen van interviews en uitvoeren vanonderzoeken
- Implementeren van een nieuwe manier van werken (proces)
- Introduceren van continu verbeteren
Deliverables
- Begeleiden rol keten- en proceseigenaar
- Inzichtelijk maken huidige klanttevredenheid, snelheid en consistentie
- Managementinformatie voor end-to-end klantsturing
Resultaat
- Snellere, meer consistente en meer klantgericht Purchase-to-Pay / Non Trade proces
- Managementinformatie ten behoeve van de sturing binnen en over ketenprocessen

Opdrachtgever
adidas
Doorlooptijd/omvang
- 16 maanden
Scope
- Gehele organisatie, gestart met de financiële afdeling
- Verschillende afdelingen en locaties binnen het Purchase-to-Pay / Non Trade ketenproces