Hoe zorg je op een leuke manier dat de behoefte van de klant centraal staat en afdelingen beter gaan samenwerken? Het antwoord: Gamification! Enexis is, onder begeleiding van MLC, gamification gaan inzetten als tool voor verandering. Resultaat: betere samenwerking, hogere klanttevredenheid. Wat een energy bij Eneco!
Enexis
“Energie bij u thuis”
Enexis Netbeheer is één van de netbeheerders in Nederland. Zij zorgen voor het aanleggen en onderhouden van het energienet in Nederland. Bovendien zorgen zij voor het transport van energie: ze vervoeren energie van de elektriciteitscentrale of het gasstation naar uw woning of uw bedrijf.
Enexis beweegt zich midden in de samenleving waar ze zorgen voor een betrouwbare energievoorziening en diensten leveren waarmee ze het leven van mensen prettiger en makkelijker maken.
Oplossing
Enexis zag een uitdaging in de samenwerking tussen medewerkers en teams. MLC is gevraagd om daar een energie-boost aan te geven!
- Gamification en dus spelelementen als effectieve methode om kennis, houding en gedrag van medewerkers te beïnvloeden.
- Gamification op teamniveau en hiermee de samenwerking verbeterd tussen afdeling ICT en Facility Management.
- Vergroten zichtbaarheid en invloed van beide afdelingen.
- Medewerkers leren door dit spelelement gezamenlijk te adviseren en te ondersteunen bij de invulling van de behoeften van de (interne) klant.
Resultaat
- Duidelijk waarneembare gedragsverandering van medewerkers. Meer betrokkenheid en verbeterde samenwerking over teams heen.
- Hogere klanttevredenheid door de betere samenwerking tussen medewerkers en afdelingen.