Voor HDI zijn we aan de slag gegaan met het op orde maken van de basis voor een beheerste bedrijfsvoering . Daarnaast focus aanbrengen op het herstellen van klantvertrouwen. Een mooie uitdaging!

HDI

“Innovatieve verzekeringsoplossingen onder één dak”

Eén merk, vele producten. HDI heeft een compleet productaanbod om bedrijfsrisico’s te verzekeren.

 

Oplossing

Hoe kom je als HDI weer in control? Door onze ruime ervaring zijn wij gevraagd hierbij te ondersteunen.

  • Er is gestart met het in kaart brengen van de risico’s vanuit een risk control framework. Hiervoor zijn three lines of defence ingericht en processen gestandaardiseerd.
  • Inrichten van een Frontdesk.
  • Fast Track voor complexe schadeafhandeling met behulp van Process Mining. Hiermee zijn de doorlooptijden van processen verkort en de datakwaliteit verbeterd.
  • Tot slot hebben wij de datakwaliteit verbeterd en werden er vervolgstappen aangebracht door Agile te introduceren.

Vooral met afhandeling claimhandeling zijn hierdoor kosten bespaard en is de klanttevredenheid verhoogd.

Resultaat

  • Verhogen van klantgerichtheid klanttevredenheid.
  • Risico’s voor HDI verminderen, dus ook voor de klant.
  • Verbeteren van claimhandelingen proces uitbetalingen.
  • Kostenbesparingen.
  • Een continu verbeterende organisatie die op ieder moment zicht heeft op de operationele risico’s en beheersing hiervan.