Wat doe je als Home Center, één van de grootste retailers van het Verre Oosten, je belt met een vraag? Inderdaad, je pakt het vliegtuig ! We hebben met een paar man sterk Home Center in Dubai geholpen met het verbeteren van processen en kostenreductie.

Home Center

“The region’s leading home retailer”

Home Center biedt een uitgebreid en indrukwekkend assortiment meubels, huishoudelijke artikelen, huishoudelijke accessoires, bed- en bad- en keukengerei. Een toonaangevende huishandelaar in het Midden-Oosten, Noord-Afrika en het Indiase subcontinent. Home Center’s in-house team van stylisten en kopers inspireert van wereldwijde trends, om stijlvol en betaalbaar meubilair en huisinrichting te brengen, in een breed scala aan woningen van traditioneel tot modern.

Oplossing

Home Center stelde de vraag aan MLC op welke wijze de processen verbeterd konden worden en de kosten gereduceerd.

  • Fit for the future tegen het IT landschap aanhouden, inclusief kostenberekening van processen.
  • Kwaliteitsmanagement inrichten om verbeteringen te realiseren, vooral in de processen rondom supply chain centre.
    Hierdoor kon het supply chain centre geoptimaliseerd worden.
  • Diverse, internationale, trainingen gegeven met Business Process Management als uitgangspunt.
  • Inzicht geven in verantwoordelijkheden binnen rollen/functies.
  • Inzicht in klantgedrag geven met behulp van inrichting CRM.

Resultaat

  • Verhoging klanttevredenheid.
  • Kostenreductie.