Wie wil er niet werken voor een organisatie die continu streeft naar een excellente klantbeleving? Dat klinkt ons als Customer Excellence bureau als muziek in de oren! Daarom zijn we trots dat we al jaren de Rabobank mogen ondersteunen met verbeterprojecten die daar een bijdrage aan leveren en met een diversiteit aan interim projecten.
Rabobank
“Een excellente klantfocus en streven naar een ‘9+ klantbeleving”
De Rabobank Groep is een internationale financiële dienstverlener, met haar wortels in Nederland. Vanuit de coöperatieve grondslag verbinden ze mensen en delen ze kennis. Ze zijn actief op het gebied van bankieren, vermogensbeheer, leasing, verzekeren en vastgoed. In Nederland ligt de nadruk op brede financiële dienstverlening. Internationaal richten we ons vooral op de food- en agribusiness.
Oplossing
Lokale Rabobank:
- MLC levert diverse oplossingen vanuit Continu Verbeteren / LEAN.
- De klant centraal stellen door het verbeteren van de klantbeleving. Dit doen wij door klanttevredenheid in combinatie met NPS te implementeren.
Rabobank Nederland:
- MLC levert professionals voor diverse rollen en functies. Over het algemeen ligt de focus op procesmanagement (van automatisering tot inrichting), klantprocessen, robotisering, Continu Verbeteren / LEAN.
- Integratie FGH.
- Inrichting Expertisecentrum Rabo Real Estate Finance.
- Optimalisatie van bestaande hypotheekketen door toepassing van Agile en LEAN-werkwijze.
- Optimaal inzetten van meting NPS.
Resultaat
- Verhogen klanttevredenheid.
- Realisatie van grote projecten: bijvoorbeeld juridische fusie, relatie beëindiging.
- Realisatie van userstories: bijvoorbeeld extra rente, releases, opdrachtformulieren, royeren proces.
- Van “in control” naar ‘in verbetering met focus op klantgerichtheid”.