Sustainable Growth realiseren door met dezelfde hoeveelheid mensen meer omzet te kunnen genereren. Met als focus een cross-functioneel go-to-market proces dat voorspelbaar en in control is. De pijlers van dit traject waren het verbeteren van de forecasting accuracy, het verlagen van de overtollige voorraad, en on time en first time right werken.

Aanpak/ activiteiten

Aanpak op basis van Agile BPM waarmee middels kort-cyclisch sturen voorspelbare resultaten voor klanten worden gerealiseerd. De principe werkt aan de hand van sprints met multifunctionele teams. Onderstaande stappen worden doorlopen:

  • Bepalen doelstelling met de stakeholders
  • Discovery fase: analyse process framework, business analyse, quick scan opportunities
  • Focus: opportunities prioriteren, voorbereiden deep-dive van core focus (low effort & high impact)
  • Redesign: deep-dive van core focus, herontwerp op proces/it/organisatie
  • Test & train: nieuwe werkwijze testen + medewerkers/systeem trainen
  • Implementeren & continu verbeteren

Deliverables

  • Process framework
  • Process redesign op het core process
  • Opportunity matrix
  • Continu verbetercyclus

Doelstelling

  • Forecasting accuracy van 40% – 70%
  • Excess inventory van $10mln – $4mln
  • In control en auditable operations
  • Work on time en first time right

Opdrachtgever

  • Under Armour

Doorlooptijd/omvang

  • Mei 2018 – Augustus 2018

Scope

  • Under Armour Ermerging Markets