De klantbeleving is steeds vaker bepalend voor klanten bij het afnemen of vergelijken van producten en diensten. Om de klant zo optimaal mogelijk te kunnen bedienen, is inzicht in de reis van de klant belangrijk. Met een Customer Journey Map breng je de volledige beleving van klanten tijdens hun interactie met je organisatie in kaart. Door de reis van de klant langs alle touchpoints door de hele keten mee te nemen, inclusief alle systemen en Social Media, krijg je een compleet beeld van deze klantreis. Wij helpen organisaties met het in kaart brengen van de huidige en gewenste Customer Journey en vertalen dit naar het verbeteren van de processen in de organisatie. Pas als je hele organisatie de taal van de klant spreekt, ben je in staat klantverwachtingen te overtreffen. De optimale klantreis!
Mine your customer!
Process Mining stelt je in staat de reis van de klant door jouw organisatie heen geautomatiseerd en visueel weer te gegeven. Je ziet wat de klant onderweg meemaakt en hoe het product, de dienst of de informatie die de klant vraagt daadwerkelijk tot stand is gekomen. Maar: is de klant blij of niet? Sentiment Mining geeft je inzicht in de stem van de klant. Met deze stem zie je direct waar het probleem ontstaat. De combinatie van Sentiment- en Process Mining geeft je de kracht om een optimale klantreis te creëren.
De klantreis in beeld
Wat we doen
Huidige klantreis
Samen met de klant brengen we de huidige Customer Journey in beeld. We doen dit aan de hand van workshops, ondersteund met deskresearch en analyse.
Optimale klantreis
We kijken naar de ‘Moments of truth/ wow momenten’ en prioriteren op welke touchpoints je als organisatie wilt onderscheiden. Dit doen we samen met de klant!
Processen verbeteren
We geven advies over hoe je Customer Journey vertaalt naar het verbeteren van de processen in je gehele organisatie en kunnen ondersteunen met de implementatie.
Process Mining
We gebruiken Process Mining als methode om versneld de feitelijke en gewenste klantreis in beeld te brengen. Het is een cijfermatige onderbouwing van de beleving van klanten gedurende de klantreis.