De keuze die jouw klanten hebben wordt steeds groter. De manier waarop je als organisatie je klanten bedient is een manier om je te onderscheiden van de concurrent. Dit hoeft niet de best mogelijke klantbediening te zijn, maar wel de klantbediening die het best past bij de verwachtingen van jouw doelgroep en die aansluit bij de ambities van jouw organisatie. MLC stelt bij het bepalen van de klantbediening de stem van de klant en de Customer Journey centraal. Door een juiste inrichting van omnichannel management en toepassing van ketenmanagement ben je in staat een optimale klantbediening waar te maken.
De klantbeleving is steeds vaker bepalend voor klanten bij het afnemen of vergelijken van producten en diensten. Om de klant zo optimaal mogelijk te kunnen bedienen, is inzicht in de reis van de klant belangrijk. Met een Customer Journey Map breng je de volledige beleving van klanten tijdens hun interactie met je organisatie in kaart.
Als organisatie wil je klantverwachtingen waar maken en bedrijfsdoelstellingen realiseren. Voorspelbare levering aan de klant kan je garanderen door de totale keten van klantvraag tot levering procesmatig te besturen.
Wat we doen
Huidige klantreis
Samen met de klant brengen we de huidige Customer Journey in beeld. We doen dit aan de hand van workshops, ondersteund met deskresearch en analyse.
Optimale klantreis
We kijken naar de ‘Moments of truth/ wow momenten’ en prioriteren op welke touchpoints je als organisatie wilt onderscheiden. Dit doen we samen met de klant!
Processen verbeteren
We geven advies over hoe je Customer Journey vertaalt naar het verbeteren van de processen in je gehele organisatie en kunnen ondersteunen met de implementatie.
Process Mining
We gebruiken Process Mining als methode om versneld de feitelijke en gewenste klantreis in beeld te brengen. Het is een cijfermatige onderbouwing van de beleving van klanten gedurende de klantreis.